çorba dondurma ve ekmek kalorileri

Yoğurt çorbası besin değerleri
100gram Yoğurt çorbası, 75 kaloridir. 3g yağ, 9.6g karbonhidrat, 2.1g protein içerir.

Yoğurt çorbası yapmak isterseniz, Yoğurt çorbası tarifi linkini inceleyiniz.

Yoğurt-çorbası-yapımı

Çikolatalı dondurma besin değerleri
100gram Çikolatalı dondurma, 216 kaloridir. 11g yağ, 28.2g karbonhidrat, 3.8g protein içerir.

Çikolatalı dondurma yapmak isterseniz tarifine linkten ulaşabilirsiniz.

Çikolatalı-dondurma

Lavaş besin değerleri
100gram Lavaş, 157 kaloridir. 56g yağ, 21.9g karbonhidrat, 15.6g protein içerir.

Evde lavaş yapmak isterseniz tarifine linkten ulaşabilirsiniz.

Lavaş

denediğim tariflerin besin değerleri

Karnıyarık besin değerleri

100gram Karnıyarık, 134 kaloridir. 10.9g yağ, 2.2g karbonhidrat, 7.1g protein içerir.

Karnıyarık yemeği yapmak isterseniz;

Karnıyarık tarifi linkini inceleyebilirsiniz.

karniyarik

Çipura ızgara besin değerleri
100gram Çipura ızgara, 101 kaloridir. 5.7g yağ, 5.3g karbonhidrat, 7g protein içerir.

Çipura ızgara yapmak isterseniz; Çipura ızgara tarifi linkini inceleyebilirsiniz.

Çipura-ızgara

Katmer besin değerleri
100gram Katmer, 379 kaloridir. 22.9g yağ, 37.1g karbonhidrat, 6.3g protein içerir.

Katmer yapmak isterseniz, Katmer tarifi linkini inceleyiniz.

Katmer

 

Bayılırım vişneli dondurmaya

Yumurtaların sarıları, şeker, süt ve tuzu bir tencerede karıştırın. Orta ateşte devamlı karıştırarak üstünde kabarcıklar belirmeye başlayana dek ısıtın. Vişneli dondurma Ocaktan alıp, bir kaba koyun. Üstünü kapatıp, oda sıcaklığına gelene dek 1-2 saat buzdolabında soğutun. Kalan malzemeleri krema ve vişne konsantresini sütlü karışıma ilave edip karıştırın. Buzluğa koyup soğumaya bırakın. 2 saatte bir çıkarıp savurarak karıştırın. İyice donduğunda servis yapın.

dondurma

Öğle arasında mercimek köftesi yerim

1) 1 su bardağı kırmızı mercimeği yıkayalım ve 1 litre su ile beraber ateşe koyalım.
2) Tencerenin kapağını aralık bırakalım.
3) Mercimekleri ezelim ve biraz sulu kalacak şekilde kaynatalım.
4) 2 su bardağı ince bulguru derin ve yayvan bir kaba alalım.
5) Üzerine sulu mercimeği ekleyelim ve karıştıralım.
6) Kabın üzerini hava almayacak şekilde kapatalım.
7) Mercimekler şişene kadar 30-45 dakika kadar bekletelim.
8) Bu arada kuru soğanları yemeklik doğrayarak bir tavaya alalım.
9) 1 çay bardağı zeytinyağı ile soğanları öldürelim.
10) Biber salçasını ve domates salçasını ekleyelim.
11) Karabiberi ve dilediğiniz kadar pulbiberi de ekleyip karıştıralım.
12) 1 çay bardağı sıcak suyu tavaya ekleyelim ve 1-2 taşım kaynatalım.
13) Bu karışımı bulgur ve mercimek karışımına ekleyelim.
14) Tüm malzemeyi karıştıralım ve kabın üzerini tekrar kapatalım.
15) Yeşil soğanı yıkayalım ve doğrayalım.
16) Maydanozu da aynı şekilde yıkayıp kıyalım.
17) Bunları bir kenara koyalım. Derin kaptaki karışımınıza tuzu ekleyelim ve 10 dakika kadar yoğuralım.
18) Yoğurduğunuz köfte harcına kenarda bekleyen yeşillikleri ekleyelim.
19) Mercimek köftesini 2-3 dakika daha yoğuralım.
20) Harçtan cevizden az büyük parçalar koparalım ve avucunuzun içinde şekil verelim.
21) Servis tabağına marul veya roka dizelim köfteleri üzerlerine yerleştirin.

 

mercimek köfte

Kahvaltılık cips tarifim!!

Kruton olarakta bilinen evde ekmek cipsi yapımı için sarmısağı iyice ezin. Baharatlarını atıp, yağı ekleyin ve karıştırın. Ekmekleri küp küp doğrayın. (Lavaş kullanırsanız; küçük üçgen şekillerde kesin.) Fırın tepsisine yayın. Üzerine hazırladığınız baharatlı ve yağlı sosu döküp ekmeklere iyice yedirerek harmanlayın. Önceden ısıtılmış 200 dereceye ayarlı fırında kuruyana kadar kızartın. Kanepe olarak, atıştırmalık olarak, yanında hazırladığınız yoğurtlu sosunuzla servis yapın. Sevdiklerinize hem evde sağlıklı cips yapın, hemde ekmek israfını önleyin. İsterseniz fırından çıkardıktan sonra bir iki saat oda sıcaklığında bekletip kavanoza doldurun. Ağzını yağlı kağıtla kapatıp çorba ve salatalarınızda kullanmak üzere buzdolabında saklayabilirsiniz.

kahvaltılık cips

kahvaltılı kips tarifimi deneyebilirsiniz.